ساخت وبلاگ جدید
ساخت وبلاگ جدید و حرفه ای در چند ثانیه

با توجه ب پستهای قبلی ک پیرامون روح و امر بود،

اگر دقت کرده باشید، تنها موردی ک حق تعالی در حیطه ی مساله ی روح مثال می زند، حضرت عیسی علیه السلام است و مادرش حضرت مریم سلام الله علیها ک در آن نفخ نقشی داشت و قابل و پذیرای آن نفخی بود ک از روح الهی صورت پذیرفت.

سرّ این امر چیست؟

___________________________

آیه ای از آیات قرآن است ک حق تعالی یک کد و رمزی ب ما می دهد:

{ إنّ مثل عیسی عند الله کمثل آدم خلقه من تراب ثمّ قال له کن فی }

    همانا مَثَل عیسی نزد خداوند، همانند مثل آدم است؛ خداوند او را از تراب خلق کرد و      سپس ب او گفت باش ( تکوین پیدا کن )؛ و شد (تکوین یافت)

___________________________

در این آیه، حق تعالی ما را دعوت ب این مثال می کند. فقط مَثَل است.

دقت اگر کنیم می بینیم در این آیه، کن فی آمده.

در مطالب قبلی و آیات قبلی دیدیم ک کن فی در مورد روح است.

پس این آیه ب ما می خواهد بگوید اینجا درست است ک من از خلقت ترابی سخن می گویم، ولی از آن « کن فی » ب روح برس.

__________________________

حالا نکاتی ک من خودم از این آیه برداشت می کنم:

اولا: عیسی ببین، آدم ببین.

ثانیاً: این فقط یک مَثَل است. فکر دیگر نکن. حرف بالاتر از اینهاست.

ثالثاً: وجه ترابی، خلق شدنی است؛ وجه روحی کن فیی است.

رابعاً: خلق، تشریفات دارد و تقدیرات. ولی امر کن فی محدود ب هیچ حد و قدری نیست.

خامساً: اگر عیسی مَثَل است، پس مریم هم مَثَل است. عیسی مَثَل آدم، مریم چه؟؟؟ آیا می توان گفت ک مریم مَثَل حواست؟؟؟ ولی مریم مادر عیسی بود و حوا همسر آدم. قضیه چیست؟

چطور در مورد حضرت مریم صریحاً اشاره می کند ک روح را نفخ کردیم در فرج او. در رحم او.

اما در مورد حضرت حوا علیها سلام هیچ نمی گوید.

______________________________

خلاصه ماجرای روح و امر و خلقت همچنان ادامه دارد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرکز مشاوره تحصیلی تهران مشاوره مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر فانوس خیال سئو و طراحی سایت فروش مبلمان Kris حسابداری و حسابرسی کتابخانه ی عمومی نبی اکرم(ص) شهر پیشین